Nesaturēšana un socializācija

Inkontinence un grūtniecība

Grūtniecības laikā, īpaši sākot no 2.trimestra vidus, kad puncis paaudzies, topošās māmiņas itin bieži saskaras ar nepatīkamo faktu – urīna noplūdi lielākā vai mazākā daudzumā. Tā gan ir pārejoša liksta, taču lielākoties var saglabāties vēl kādu laiku pēc dzemdībām, līdz sievietes organisms atgūst iepriekšējo muskuļu tonusu un nostiprinātu muskulatūru, lai organisms spētu funkcionēt tāpat kā pirms gaidībām. Profilaktiskos nolūkos ikvienai sievietei ieteicams vismaz piecas reizes dienā veikt starpenes muskulatūras stiprināšanas vingrinājumus, saspridzinot tos līdz 10 sekundēm. Vingrinājumu vienā reizē atkārto 10 – 15 reizes, un to var darīt gan sēžot, gan stāvot, gan guļot uz muguras. Pēc dzemdībām vingrojumus var dažādot.

 

Inkontinence un seksualitāte

Bailes par urīna nesaturēšanu dzimumakta laikā var pasliktināt seksuālo dzīvi. Inkontinences slēpšana no partnera var radīt situāciju, ka sieviete vai vīrietis sāk izvairīties no intīmām attiecībām. Savukārt partneris atraidījumu var uztvert sāpīgi – cilvēks var justies atstumts vai iztēloties, ka nav pievilcīgs partnera acīs.

Lai nerastos pārpratumi un nevajadzīgi konflikti vai neuzticēšanās otram cilvēkam, ir svarīgi izrunāt ar savu otro pusīti arī nepatīkamas lietas un meklēt piemērotākos risinājumus. Vienkāršākais, ko ārsti iesaka urīna nesaturēšanas gadījumos, ir īsi pirms tuvības aiziet uz labierīcībām, lai nokārtotu dabiskās vajadzības, un pāris stundu iepriekš ierobežot uzņemtā šķidruma daudzumu.