Urīna nesaturēšanu izraisošie medikamenti

Urīna nesaturēšanu var izraisīt arī atsevišķi medikamenti:

Diurētiķi – Var paaugstināt urinācijas biežumu un steidzamību, īpaši vecāka gadagājuma cilvēkiem, kam jau iepriekš bijušas problēmas ar inkontinenci.

Nomierinošie līdzekļi un trankvilizatori – var mazināt ķermeņa jušanas spēju, kas traucē laicīgi sajust pilnu urīnpūsli, kam var sekot urīna noplūde.

Medikamenti, kuru lietošana pirms miega, var izraisīt slapināšanu gultā: Sedatīvi jeb nomierinošie līdzekļi, kas, nokļūstot asinsritē, var radīt cilvēkam apjukumu un nespēju orientēties telpā.

Recepšu un nelegālie medikamenti pret bezmiegu, antihistamīni, antidepresanti, medicīniskie preparāti, kuru sastāvā ir: prochlorperazine (Compazine), chlorpromazine (Thorazine), ko izmanto pret nelabumu un psihozi.

Medikamenti pret sirds aritmiju.

Papildus niezei un reiboņiem var parādīties arī urīna aizture, kas var novest pie pēkšņas un nepārvaramas urīnpūšļa iztukšošanās.

Medikamenti pret augstu asinsspiedienu un saaukstēšanos, īpaši nazālo kanālu atbrīvojoši medikamenti.

Medikamenti sirds un asinsspiediena problēmām var samazināt urīnpūšļa spēju sarauties un nereti izraisīt urīna aizturi, kas vēlāk var novest pie pēkšņas un nepārvaramas urīnpūšļa iztukšošanās.

 

Avots: “Incontinence: Silent No More,”Seniors Info Exchange, Fall 1999, Vol. 8, No. 1, Health Canada